onsdag 8 oktober 2008

Hej och Välkommen

Vad betyder Brödtext?
Saxat ur svenska wikipedia
Brödtext är en benämning på den löpande texten i en bok , annat litterärt verk, i trycksak eller på en webbsida, till skillnad från exempelvis rubriker och bildtexter.

Det kändes som att det passade in rätt bra till en blogg om bröd, att jag har "brödtext" som rubrik när inte rubriken räknas som brödtext är bara förvirrande.

Det här är min blogg, den kommer mest att handla om bröd. Jag är en amatörbagare som fått en smak för hembakat bröd och allt som följer där med. Jag har vad man kan kalla en vetenskaplig syn på bakande, det finns väldigt mycket missuppfattningar spridda budskap bland brödbakandet som kan vara väldigt förvirrande.

Den här bloggen är mest till för mig, att hålla reda på vad jag bakar och komma ihåg vad som gick snett. Den är även till för folk i min närhet som frågar efter recept, de kan nu helt enkelt surfa in och följa mina olika projekt och kanske prova på något av dem.

Inga kommentarer: